Aktualno Gospodarstvo 

Vlaki naj bi po drugem tiru začeli voziti v prvi polovici leta 2026

Vlada je potrdila spremenjen investicijski program za drugi tir Divača-Koper, po katerem se bo projekt zaključil konec 2025, ocenjena vrednost projekta pa je nekaj nad 1,1 milijarde evrov. “Vlaki bodo po tem tiru v prvi polovici 2026 vozili na podlagi začasnega uporabnega dovoljenja oz. odločb,” pravi infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek.

Kot je danes na novinarski konferenci po seji vlade dejala Bratušek, je najbolj pomemben podatek ta, da se bo projekt zaključil konec leta 2025, nato pa bosta sledili dve četrtletji, da se odpravijo morebitne napake.

Ministrica Bratušek je poudarila, da bo projekt v celoti kljub podražitvi tretjega sklopa, predvsem na račun podražitev materialov, stal manj, kot so načrtovali leta 2019. “V letu 2019 ocenjena vrednost projekta je znašala 1,150 milijarde evrov, v danes potrjenem investicijskem programu pa znaša 1,109 milijarde evrov,” je dejala.

Gre za drugo novelacijo investicijskega programa za projekt, ki so ga izdelali januarja 2019. K njej so pristopili zaradi podražitev cen gradbenih materialov, surovin in energentov, terminskega plana izvedbe in ker med viri ni več kapitala zaledne države.

K prvi spremembi programa so pristopili aprila 2021 in v njej ocenili, da bo projekt vreden okoli 997 milijonov evrov. Investicijska vrednost projekta v tekočih cenah se je sedaj tako v primerjavi z vrednostjo iz investicijskega programa zmanjšala za 3,5 odstotka, v primerjavi s prvo novelacijo pa povečala za 18 odstotka. Zaključek gradbenih del je predviden konec leta 2025, kar je enako kot v prvotnem in prvič spremenjenem programu, so povzeli na ministrstvu.

Prejšnje vodstvo podjetje 2TDK, ki bdi nad projektom drugi tir Divača-Koper, s Pavletom Hevko na čelu je sprva predvidelo, da se bodo dela na projektu končala sredi leta 2026 oziroma konec marca 2026. Ta datum naj bi sicer predvideval tudi prvi osnutek spremenjenega investicijskega programa, ki pa ga vlada ni potrjevala, saj je pričakovala skrajšanje roka izvedbe nazaj na konec leta 2025, kot je bilo določeno leta 2021.

Vlada nato marca upravi in nadzornikom 2TDK ni podelila razrešnice, saj je želela najprej razjasniti okoliščine v zvezi z odstopom od časovnice in investicijske vrednosti projekta. Sledila je razrešitev Hevke, nadzorniki pa so na čelo 2TDK postavili Mateja Oseta.

Podrobneje bo o novelaciji investicijskega programa vodstvo družbe 2TDK spregovorilo na petkovi novinarski konferenci.

Vlada je danes družbi 2TDK povečala tudi osnovni kapital. Po zakonu o drugem tiru mora država do začetka njegovega obratovanja v osnovni kapital družbe vsako leto vložiti sredstva od pribitka k cestnini, ki so bila vplačana v proračun. Lani so jih zbrali 13,15 milijona evrov, tako da se bo osnovni kapital družbe povečal za ta znesek na 342,15 milijona evrov.

Vlada se je seznanila še s poročilom medresorske komisije za pregled investicijskih vlaganj Direkcije RS za infrastrukturo v projekt drugi tir, kar ji je naložilo računsko sodišče. Stroški v višini 50,6 milijona evrov, ki jih je direkcija imela s projektom pred ustanovitvijo družbe 2TDK, se knjigovodsko likvidirajo iz evidence osnovnih sredstev direkcije.

Vir: STA

Sorodni članki